Over

P1050564Mijn naam is Lynn Singer-Veldink (1978). Ik woon samen met mijn man en twee dochters in de omgeving Enschede. Mijn werkzaamheden als mindfulness trainer en therapeut combineer ik met 2 dagen werken als docent Social Work op de Academie Mens en Maatschappij van Saxion Hogescholen.

In het verleden  was ik ook werkzaam in de jeugdzorg en GGZ. Ik heb een Master of Education afgerond. Aangezien mindfulness mij persoonlijk veel rust, balans, concentratie en plezier brengt in het dagelijks leven, was ik benieuwd naar onderzoek en ervaring met de effecten van mindfulness op gedrag en leren. Om die reden heb ik ervoor gekozen om mindfulness te integreren in mijn Masterstudie en onderzoek verricht naar de bijdrage van mindfulness. De positieve resultaten en effecten worden ook door (internationaal) onderzoek bevestigd.

Ik ben werkzaam voor verschillende GGZ organisaties en binnen het onderwijs.  Ook bied ik op maat coachingstrajecten aan. Daarnaast weten verschillende organisaties mij te vinden voor een inspirerende zinvolle workshop op een studiedag of op het werk.

Ik vind het belangrijk om mensen in beweging te krijgen. Het geleerde moet direct toepasbaar zijn. Hiervoor maak ik gebruik van mijn ruime kennis en ervaring in begeleiding en onderwijs. Feedback laat zien dat mensen inzichten verwerven en aan de slag gaan met wat voor hen op dat moment belangrijk is.

In 1998 begon ik zelf met meditatie met behulp van het boek “3 minuten meditaties”. Op weg naar mijn stage in de jeugdzorg op een leefgroep oefende ik door met aandacht te lopen, waardoor ik rustiger in de groep stond. Ik ben ervan overtuigd dat dit mij heeft ondersteund in mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling. Dit geef ik graag mee aan (aankomende) professionals in zorg, welzijn en onderwijs.

In het eindwerkstuk van de Academie voor mindfull teaching (AMT) schreef ik wat mij inspireerde met betrekking tot mindfulness in het primair onderwijs:

“In 2010 bezochten we met ons gezin een school van een kennis in Thailand. Het maakte diepe indruk op mij hoe alle kinderen met volledige aandacht en concentratie een lied zongen en daarna in meditatie gingen voor 15 minuten. Het beeld staat nog op mijn netvlies. Hoe mooi zou het zijn om op deze manier een klas met kinderen rust en concentratie te bieden! Welk effecten zou dat wel niet hebben op de sfeer in de klas en de concentratie? Deze vragen krijg ik nu beantwoord. Hoe fantastisch is dat!”

P1000789

 

 

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.